Retouren, klachten

Gratis retourzending!

Wil je een bed of ander product terugsturen? Je hebt 30 dagen de tijd om het terug te sturen. Als het bed of een ander product uit ons assortiment niet aan je verwachtingen voldoet, kun je het naar ons terugsturen. We betalen al je geld terug en laten een koerier de producten ophalen. Bewaar in het geval van bedden de originele verpakking, want het kan lastig zijn om ze zonder de originele verpakking klaar te maken voor verzending en we garanderen niet dat de koerier het pakket kan ophalen. Onze kartonnen dozen hebben een formaat dat geschikt is voor verzending.

Het pakket is beschadigd.

Het gebeurt heel zelden, maar mocht je pakket beschadigd zijn, pak het dan uit, controleer welke onderdelen beschadigd zijn (je vindt de namen van de onderdelen in de instructies op treetale.nl/m), maak foto’s van de beschadigde onderdelen en stuur ze naar ons op. We sturen de nieuwe onderdelen zo snel mogelijk gratis naar je op, zodat je van je nieuwe bed kunt genieten 🙂

RECHT VAN HERROEPING

  1.  Klant, die een Consument is, kan de Overeenkomst zonder opgave van redenen herroepen door binnen 30 dagen een daartoe strekkende verklaring in te dienen. Om aan deze termijn te voldoen is het voldoende om de verklaring vóór het verstrijken daarvan te verzenden.
  2.  De Consument kan de verklaring zelf opstellen of gebruik maken van het formulier voor herroepingsverklaring dat beschikbaar is op de webpagina’s van de Online Winkel.
  3.  De termijn van 30 dagen gaat in op de datum van levering van de Goederen of, in het geval van een Dienstencontract, op de datum van het sluiten ervan.
  4.  Na ontvangst van de herroepingsverklaring van de Consument, stuurt de Verkoper een ontvangstbevestiging van de herroepingsverklaring naar het e-mailadres van de Consument.
  5.  Het herroepingsrecht van de consument is uitgesloten in de volgende gevallen:
    1.  voor de levering van diensten, indien de Verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke toestemming van de Consument die vóór de levering van de dienst door de Verkoper ervan op de hoogte is gesteld dat hij na de uitvoering door de Verkoper zijn herroepingsrecht zal verliezen;
    2.  voor een contract waarvan de prijs of vergoeding afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft en die zich voor het einde van de herroepingstermijn kunnen voordoen;
    3.  voor een overeenkomst waarbij de prestatie bestaat in niet-geprefabriceerde goederen die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of om aan zijn persoonlijke behoeften te voldoen;
    4.  voor een overeenkomst waarbij het voorwerp van de prestatie bestaat uit Goederen die worden geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd, indien de verpakking na levering is geopend;
    5.  voor een overeenkomst waarbij het voorwerp van de prestatie bestaat uit Goederen die na levering door hun aard niet van andere bestanddelen kunnen worden gescheiden;
  6.  In geval van herroeping van een op afstand gesloten overeenkomst, wordt de overeenkomst geacht niet gesloten te zijn. Hetgeen de partijen ter beschikking hebben gesteld, moet ongewijzigd worden teruggezonden, tenzij de wijziging noodzakelijk was in het kader van normaal beheer, met name om de aard, de kenmerken en de werking van de zaak vast te stellen. De teruggave van de goederen dient onmiddellijk te gebeuren, uiterlijk binnen 30 dagen. De gekochte Goederen moeten worden teruggestuurd naar het adres van de Verkoper.
  7.  De Verkoper zal onmiddellijk, uiterlijk binnen 30 dagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de Consument dat hij de Overeenkomst herroept, alle door de Consument gedane betalingen, met inbegrip van de kosten voor de levering van de Goederen, aan de Consument terugbetalen. De Verkoper zal de betaling terugbetalen via dezelfde betalingsmethode die de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere terugbetalingsmethode, welke terugbetaling geen kosten voor de Consument met zich meebrengt. De Verkoper kan de terugbetaling van de van de Consument ontvangen betaling inhouden totdat hij het goed heeft teruggekregen of de Consument het bewijs heeft geleverd dat het goed is teruggezonden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet, tenzij de Verkoper heeft aangeboden het goed zelf bij de Consument op te halen.
  8.  Indien de door de Consument gekozen wijze van levering van de Goederen een andere is dan de door de Verkoper aangeboden goedkoopste gewone wijze van levering, is de Verkoper niet verplicht om de door de Consument gemaakte extra kosten te vergoeden.
  9.  De consument draagt alleen de directe kosten van het terugzenden van de Goederen, tenzij de Verkoper ermee heeft ingestemd deze kosten voor zijn rekening te nemen.

 

Klachten

  1.  De Verkoper verbindt zich ertoe Goederen te leveren die vrij zijn van gebreken.
  2.  De Verkoper is aansprakelijk jegens de Klant die een Consument is uit hoofde van de garantie voor gebreken volgens de beginselen van artikel 556 – 576 van het Burgerlijk Wetboek.  Met betrekking tot Klanten die Ondernemers zijn, is de garantie uitgesloten.
  3.  Klachten moeten worden gericht aan: SELECTWOOD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, 16 Kunickiego St., 95-200 Pabianice, Polen of e-mailadres: complaints@treetale.eu.
  4.  Om de klacht in behandeling te kunnen nemen, dient de Klant de Goederen waarover wordt gereclameerd te verzenden of af te leveren, indien mogelijk met bijvoeging van het aankoopbewijs. De Goederen dienen te worden afgeleverd of opgestuurd naar het in punt 3 vermelde adres.
  5.  De verkoper verbindt zich ertoe om elke klacht binnen 30 dagen te behandelen.
  6.  In geval van onvolkomenheden in de klacht zal de Verkoper de Klant oproepen deze voor zover nodig onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de oproep door de Klant, aan te vullen.

 

BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES

  1.  De klant, die een Consument is, heeft onder andere de volgende mogelijkheden om gebruik te maken van buitengerechtelijke klachten- en verhaalprocedures:
    1.  heeft het recht om zich te wenden tot de permanente minnelijke consumentenrechtbank die werkzaam is bij de Handelsinspectie voor de beslechting van een geschil dat voortvloeit uit de gesloten Koopovereenkomst;
    2.  heeft het recht om de regionale inspecteur van de Handelsinspectie te verzoeken een bemiddelingsprocedure te starten voor een minnelijke schikking van het geschil tussen de Klant en de Verkoper;
    3.  kan gratis ondersteuning krijgen bij het oplossen van een geschil tussen een consument en een verkoper, ook met behulp van een provinciale (stedelijke) consumentenombudsman of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (bijv. Consumentenbond, Vereniging van Poolse Consumenten). Advies wordt verstrekt door de Federatie van Consumenten op het gratis telefoonnummer van de consumentenhulplijn +48 800 007 707 en door de Vereniging van Poolse Consumenten op het volgende e-mailadres porady@dlakonsumentow.pl.
    4.  kan een klacht indienen via het Europese ODR-platform dat beschikbaar is op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

CONTACT

Selectwood Sp. z o.o.

E-mail: complaints@treetale.eu

Adres: Kunickiego 16, 95-200 Pabianice, Poland

No products in the cart.